מבחן מו”ר – מערכת מיון ללימודי רפואה

מבחן מו”ר – מערכת מיון ללימודי רפואה

“מו”ר” הוא מבחן המיועד למועמדים לבתי הספר לרפואה בארץ, והוא מחליף את הראיון האישי שהיה על הנבחנים לעבור בעבר.

 

מטרת הבחינה במבחן מו”ר

המבחן מיועד למועמדים שעמדו בתנאי הסף, והוא מאפיין את המועמדים על פי משתנים אישיים שאינם נמדדים בבחינות הבגרות והפסיכומטריות.
המועמדים מוערכים על ידי התנהגותם, דעותיהם, עמדותיהם ותיאורי החוויות שהציגו.

 

 מבנה הבחינה במבחן מו”ר

 

המבחן מורכב משני חלקים – שאלונים ותחנות סימולציות, ראיונות ותחנות דיון בסוגיות רפואיות.
המועמדים צריכים לענות על שאלות פתוחות בשאלונים בצורה כתובה ידנית, ותשובותיהם מוערכות על ידי מומחים. החלק השני מתקיים במרכז לסימולציה רפואית ברמת גן וכולל תחנות של סימולציות, ראיונות אישיים ותחנות דיון בסוגיות רפואיות, שם המועמדים מוערכים על ידי חברי סגל של בתי הספר לרפואה.

 

כלים וכישורים שנבדקים במבחן מו”ר

במבחן מו”ר נבדקים כמה כלים וכישורים חשובים הקשורים לתחום המידע והטכנולוגיה. כמה מהם כוללים את היכולת לפענח את הנתונים, לזהות ולפתח פתרונות לבעיות מורכבות, ליישם את הידע והכלים הטכנולוגיים בצורה מתאימה לצרכי הלקוחות, לייצר דוחות מפורטים ומסקרנים ולנהל פרויקטים בצורה אפקטיבית. במבחן יש להיות מוכנים להפיק מידע מועיל מנתונים מורכבים וליישם את הידע והכלים בצורה מתאימה על מנת להשיג תוצאות מצוינות.

 

טיפים להכנה למבחן מו”ר

לפני הכנת המבחן החשוב להבין את החומר הנלמד ולבצע תרגול רב על מנת להבין את הנושאים החשובים ולהכין את הנפש הנכונה למבחן. חשוב לקרוא ולהבין את השאלות בקפידה ולהשקיע זמן רב בכתיבה ובתרגול של שאלות דומות לאלה שימצאו במבחן. כדי להכין את הנפש הנכונה למבחן חשוב להיות מנוח ולא לספוג את המתח והלחץ הקיימים בזמן ההכנה ובזמן הבחינה עצמה.