צפת -בר אילן

פייר הכנה למבחני הקבלה לרפואה

עברתם בהצלחה את שלב הסכם הקוגניטיבי וכעת אתם ניצבים מול אתגר המיונים לקבלה לפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן.

לפי האתר של בר אילן – “רפואה הינה מקצוע הדורש שילוב של יכולות קוגניטיביות ואישיותיות. תכונות אלו מוערכות במבדקי המיון השונים.”

צפת - בר אילן: המסלול השש שנתי

שלבי המיון – אוניברסיטת בר אילן מסלול 6 שנתי

מועמדים שעברו את ציון הסכם הראשוני אשר נקבע על ידי שקלול ציוני הבגרות והפסיכומטרי יוזמנו לשלב המיונים האישיותיים.

כל החלק של המבחנים האישיותיים נעשה בשיתוף מכון אדם מילא. 

 

פייר אינה מכינה למסלול השש שנתי בצפת כיוון שלא נוכל לתת לכם מספיק ערך. כן ניתן לקבוע מפגש למול הפסיכולוגים שלנו לקבלת משוב על התנהלות בראיון.

חלק א – מבחן ממוחשב

השלב הראשון בהליך הקבלה לרפואה באוניברסיטת בר אילן למסלול ה 6 שנתי כולל מבחן ממוחשב שמתקיים באוניברסיטת בר אילן בצפת והוא מורכב מחמישה חלקים:

  1. פרטים אישיים – מידע יבש שאינו משפיע על הציון הסופי למשל תפקידים או עבודות וכו’.
  2. מבחן 300 שמכיל משפטים המצביעים על התכונות שלכם ומרכיבים באישיות שלכם עליהם תצביעו בדירוג בין מסכים ללא מסכים
  3. מבחן הסקת מסקנות בו מוצגים 12 איורים ובהם סיטואציה מסוימת עליה תצטרכו לכתוב כיצד הייתם מגיבים. דוגמאות:
    1. איור ובו נראה כי שברתם אגרטל ומישהו שואל מה עשיתם. מה הייתם עונים?
    2. איור ובו שוטר שעוצר אתכם ואומר – נסעתם מהר, ויש כאן בית ספר צמוד. מה הייתם עונים?
  4. שאלון ביוגרפי – מקבץ שאלות המזכירות את שאלות המקרים מהמבחן הביוגרפי. אלה שאלות המתמקדות באירועים משמעותיים בחייכם, בעיקר אירועים או מקרים בהם נדרשתם להחליט החלטות לא פשוטות, התמודדתם עם משבר או נאלצתם לנהוג בדרך מסוימת וראויה לאותו אירוע. ניתנים כ- 800-1500 תווים להשלמת המענה על השאלות.  לדוגמא: תאר מקרה בו נכשלת וכיצד התמודדת עם הכישלון?
  5. משחק חשיבה קוגניטיבי, אסטרטגיה – המשחק הוא נגד המחשב בו כל פעם מחליפים את התנאי לניצחון וצריך להצליח לנצח כמה שיותר במסגרת הגבלת הזמן. Maxit extreme

המבחן הממוחשב הוא בסך הכל עד 3 שעות אך מועמדים שונים מסיימים גם לפני ואין זה משפיע על הציון הסופי.

חלק ב – ראיון

אחרי כמה שבועות תבצעו ראיון עם פסיכולוג\ית בשיחת זום. הריאיון לרוב הוא בין חצי שעה לשעה. במהלך הראיון הפסיכולוג\ית ישאל שאלות אישיות לפי תשובות שעניתם במבחן הממוחשב או\וגם לפי שלבים בחייכם אך השאלות יכולות להיות גם רנדומליות ולפי התשובות שלכם יוכלו להמשיך ולשאול על דברים שאמרתם באותו רגע. חלק זה של הריאיון מתמקד במי אתם, מה עברתם בחייכם ואיך זה השפיע עליכם, למה דווקא רפואה, למה דווקא צפת וכו’. במהלך הריאיון המראיין גם עשוי להפנות אליכם שאלת דילמה וכן לבצע סימולציה כך שהוא השחקן. 

שקלול הציון

הציון למבחן הממוחשב והריאיון הוא ציון משוקלל אשר נע בטווח שבין 0-250.

כך שהוא מהווה 60% מהציון הסופי (פסיכומטרי 20% , ממוצע בגרות 20%).

*יש לציין שנתונים אלה מתבססים על המבחן שהתקיים שנה שעברה ומאחר וזוהי השנה הראשונה שבה התקיים אין התחייבות שכך יראו המבחנים גם בהמשך.

צפת - בר אילן: המסלול הארבע שנתי

שלבי המיון – אוניברסיטת בר אילן מסלול 4 שנתי

לאחר שפורסם הסכם הראשוני ועברתם לשלב הבא ישלחו מיילים מאוניברסיטת בר אילן בצפת עם זימון ליום הראיונות. 

לפי אתר בר אילן – “מטרת ראיונות אלה הינה לאפיין את המועמדים על פי משתנים אישיים, שאינם נמדדים באמצעות מבחנים קוגניטיביים.”

 

שימו לב! הליך הקבלה לבר אילן הוא שונה ומורכב מהמבחן הביוגרפי + 2 ראיונות אישיים.

השאלון הביוגרפי

זהו שאלון המתמקד בנקודות ציון משמעותיות בחיים שלכם, בתפקידים בהם לקחתם חלק במהלך השנים ובמבנה האישיות שלכם. 

השאלון מנסה לבחון מה מניע אתכם כשאתם עומדים בפני קבלת החלטות, מהו תהליך ההטמעה שלכם והאם אתם יכולים להסתכל על אירועים בחייכם ממקום של ביקורת עצמית ולבצע ניתוח רטרואקטיבי.

לקריאה נוספת על השאלון הביוגרפי

שאלונים מקדימים לראיונות

כשבועיים לפני יום הראיונות בצפת נשלח מייל עם לינק למילוי שאלון אישיותי. את השאלון ניתן למלא בתוך 48 שעות מרגע שליחת המייל. הכניסה לשאלון אפשרית רק פעם אחת, מרגע סגירת השאלון לא ניתן להיכנס אליו בשנית. 

השאלון הוא שאלון פרטים אישיים ומכיל שאלות בסגנון ראיון אישי. למשל השאלון מבקש לפרט לימודים קודמים, מקומות עבודה, התנדבויות וכו’ ובנוסף גם מכיל שאלות פתוחות על חוויות עבר, סיטואציות טובות או פחות טובות שחוויתם, למה רפואה וכו’.

ביום הראיונות בצפת המראיינים נעזרים בשאלון שמילאתם ולעיתים יכולים לשאול גם ישירות על דברים שנכתבו בו. 

בזימון ליום המיונים במייל ישנו פירוט לגבי שעת ההגעה, שעת מילוי שאלון ושעות תחילת ראיון א’ וראיון ב’. תגיעו ליום עצמו לפני הזמן שנקבע כשעת ההגעה, הנסיעה לצפת לרובכם היא נסיעה ארוכה וכדאי לא לקחת סיכון ולהרגיש לחץ מיותר ביום המיונים עצמו. 

לאחר ההרשמה במזכירות בשעה שבה קיבלתם את הזימון, תופנו אתם וכל שאר המועמדים לבצע שאלון אישיות המכיל 12 שאלות אליו מוקצבים 45 דקות. השאלון מתבצע במחשבכם האישי ולכן חשוב מאוד לא לשכוח להביא מחשב נייד ליום המיון. השאלות בשאלון זה דומות לחלק מהשאלות שנשאלו בשאלון המקדים וגם הן שאלות אישיות עליהן יוכלו המראיינים לשאול אתכם שאלות ולהתעכב על אשר כתבתם.
לא כולם מספיקים למלא את כל השאלות בזמן שניתן אך חשוב שזה לא ילחיץ אתכם מאחר וחשוב לענות בצורה טובה ועניינית על השאלות.

לאחר סיום ביצוע שאלון האישיות חוזרים אל המזכירות ושם מקבלים חלוקה לחדרים בהם יבוצעו הראיונות, בשלב זה גם תשאירו בידיהם את הטלפונים הניידים. 

יום הראיונות

שלב זה של הראיונות האישיים מחולק לשניים: ראיון ביוגרפי וראיון מצב.
חלקכם יתחילו מהריאיון הביוגרפי ולאחר מכן יעברו לראיון המצב וחלקכם בסדר הפוך, אין לכך משמעות. 

בראיון הביוגרפי יראיינו אתכם רופא\ה ופסיכולוג\ית. שני המראיינים ישאלו בעיקר על אירועים משמעותיים בחייכם ועל המניעים שלכם ללמוד רפואה. השאלות הן מאוד מגוונות ויכולות להתבסס על אשר מילאתם בשאלונים המקדימים או על מידע שתספקו בזמן הריאיון ועליו יבקשו מכם להרחיב. ריאיון זה מתמקד במי אתם, מה עברתם בחייכם ואיך זה השפיע עליכם, למה דווקא רפואה, למה דווקא צפת וכו’. לרוב ריאיון זה ייקח כ-40 דק אך יכול לקחת פחות ואף הרבה יותר (היו גם ראיונות של שעה ויותר אך אין לזמן ביצוע הריאיון משמעות לא לחיוב ולא לשלילה).

ריאיון המצב מתבצע על ידי רופא\ה מהפקולטה. בריאיון זה המראיין יציג נושא או אירוע מורכב ויהיה עליכם לנתח את הנושא ולהסביר כיצד הייתם מתמודדים עימו. המראיין עשוי להציג בפניכם שאלת דילמה ספציפית או שאלת דילמה כללית ויבקש מכם להעמיק בנושא ואף עשוי לשנות מעט את הדילמה ולבחון האם הייתם משנים את דעתכם ומדוע.
לעיתים במהלך הריאיון המראיין ישאל גם  שאלות כלליות על אישיותכם או שאלות מתוך השאלונים שמילאתם. בעבר היו ריאיונות בהם רוב ואף כל הריאיון דילמה היה כמו ריאיון אישי אך אין זה אומר דבר על הציון שתקבלו.
ריאיון זה עשוי להימשך כ-20 דק אך גם כן משתנה ממועמד למועמד ואין לכך השפעה. 

לאחר כל זאת, מי שאינו ניגש למבחן שאו”ל במסגרת מבחן המס”ר יבצע אותו. זהו מבחן אישיות ממוחשב ובו מופיעים זוגות של משפטים ועליכם לבחור איזה מבין המשפטים יותר מתאים לכם. מטרת מבחן זה היא להעריך חמישה מימדים באישיותכם: מוחצנות, נועם הליכות, מצפוניות, יציבות רגשית ופתיחות מחשבתית. למידע נוסף על שאלון שאו”ל תוכלו לקרוא בדף הייעודי.

שקלול הציון

ציון יום הראיונות נע בין 0-250 ובנפרד יופיע ציון מבחן שאו”ל אשר נע בין 150-250. 

הקבלה לאוניברסיטת בר אילן מתבססת על ציוני השלבים: יום הראיונות, מבחן הידע, המבחן האנליטי, מבחן שאו”ל וציון המבחן הביוגרפי.

*חישוב הסכם הסופי שנה שעברה  היה לא ברור ולא נחשף בפירוש על ידי אוניברסיטת בר אילן.

מידע נוסף

  1. המסלול השש שנתי – הכנה לשאלון הביוגרפי ויום התחנות
  2. המסלול הארבע שנתי – הכנה למסלול הארבע שנתי
  3. המבחן הביוגרפי – הכנה למבחן הביוגרפי
  4. יום התחנות – הכנה ליום התחנות + דוגמאות
  5. שאלון של”ו – הכנה למבחני הקבלה לרפואה – שאלון של”ו
  6. לא יודעים מה ההבדל? היכנסו > מה ההבדל בין מו”ר למרק”ם 
  7. סכמי קבלה משנים קודמות – סכמי קבלה מעודכנים
  8. רפואת שיניים – הכנה למבחני הקבלה לרפואת שיניים