תרגול מבחן שאו”ל

מערכת תרגול למבחן שאו״ל

את המערכת בנינו אחרי שנתיים של מחקר מעמיק בליווי צוות של 5 פסיכולוגים ממגוון תחומים ואחרי ניתוח של למעלה מ 100 מועמדים שקיבלו את הציונים הגבוהים במבחן. חשוב לנו להדגיש כבר מעכשיו – מטרת המערכת היא לספק לכם תחושה שתדמה את המבחן האמיתי אך היא אינה מהווה הכנה שכן לא אנחנו (ולא שום גוף למעט מאל”ו והאוניברסיטאות) יודעים מה נחשב ציון שמביא לציונים גבוהים.

במערכת תוכלו להתנסות במספר אינסופי של מבחנים (כל מבחן 90 שאלות בדיוק כמו בבחינה) אשר יציג לכם היגדים בסגנון הבחינה. בסוף כל מבחן המערכת תציג לכם פלט ב BIG 5 – ב 5 התכונות על פיהן אתם נבדקים במבחן שהוא הציון שקיבלתם בכל תכונה בהתאם לבחירות שלכם.

המערכת מתוקפת סטטיסטית ופועלת לפי אלגוריתם ייחודי שנבנה לאחר הרבה השקעה ומאמץ. זה הדבר הקרוב ביותר שתוכלו לחוות ביחס למבחן.

הכנה לשאו”ל

ההכנה למבחן שאו״ל תתקיים השנה בתאריכים ה17.6 ו-1.7 בשעות 20:00 – 22:00

לפרטים נוספים ורישום נא לשלוח וואטסאפ למספר 0527494163.

ההכנה שלנו לשאו”ל מעביר מני – סטודנט לרפואה במסלול ה 4 שנתי בתל אביב שקיבל ציון מקסימאלי במבחן – 250! ההכנה מועברת במפגש זום אחד שתאריכו יפורסם בסביבות אפריל. כמו כן, לקראת המבחן נקיים מפגש נוסף שבו מני יתרגל עמכם את הטכניקה ויראה כיצד ליישמה במבחן.

בשנה שעברה (שנת קבלה 2023) העברנו את ההכנה ל 198 אנשים אשר מתוכם 80% הוציאו ציון מעל הממוצע. בבדיקות שערכנו ניכר כי האנשים אשר הפיקו את התועלת הרבה יותר מההכנה הינם כאלו שניגשו למבחן כבר פעם אחת וקיבלו ציון נמוך (פחות מ 200).

בשנת 2023 היו לנו 45 אנשים כאלו שניגשו פעם אחת וקיבלו פחות מ 200 ומתוכם 38! שיפרו את הציון בצורה מרשימה (עלייה של יותר מ 15%) מה שנתן לחלקם את כרטיס הכניסה לקבלה לרפואה. בעקבות כך, החלטנו שההכנה תתקיים בעיקר למועמדים חוזרים – כאלו שניגשו וקיבלו ציון לא טוב.

מועמדים שניגשים בפעם הראשונה ורוצים בכל זאת לרכוש את ההכנה – איננו מונעים זאת מכם אך קחו בחשבון שלא מצאנו בצורה מובהקת עדיפות להכנה.

רקע על מבחן שאו”ל

מבחן שאול הוא שאלון אישיותי שמטרתו לסווג את ממדי אישיות ולסייע לארגונים למיין מועמדים. השאלון מורכב מ90 זוגות של משפטים (בעבר 120 זוגות) שעל הנבדק לבחור מה ההיגד שמאפיין אותו. מתוך הבחירות של הנבדק ניתן לסווג את תוכנות אישיותו.

המבחן מבוסס על תאוריית BIG 5 המתארת אישות על פי רצפים של תכונות. לפי התאוריה קיימים חמישה רצפים:

  1. Openness to experience פתיחות מחשבתית או פתיחות לחוויה, הוא מאפיין המתייחס לתפיסה וההתייחסות של האדם לחוויות שונות בסביבה שלו. האם האדם מאופק, נועז או שמרני, ליברלי או דבק במוסכמות
  2. Conscientiousness  מצפוניות, מוכוונות היא הנטייה למצפוניות מתארת את המידה בה אדם אמין, מחויב ומוסרי. האם האדם אכפתי או אדיש, חסר אחריות או מהימן, רשלן או קפדן.
  3. Extraversion מוחצנות. מידת המוחצנות של אדם משלבת בין הנטיות החברתיות שלו והמזג שלו בהתייחסות לאיכות הקשרים הבין אישיים בחייו. האם האדם חברותי או מסתגר, שתקן או דברן, מעוכב או ספונטני.
  4. Agreeableness נעימות. הנטייה לנעימות מתייחסת לאיכויות שונות הנוגעות לאינטראקציה הבין-אישית של האדם- הרצון לעזור, לתמוך להיות אדיב וסמוך על האחר. האם האדם נוח לבריות או שנוטה לכעוס, אכזרי או רחמן, אנוכי או נטול אנוכיות.
  5. Neuroticism יציבות רגשית. המושג יציבות רגשית מתייחס למידה בה אדם נוטה לחוות רגשות שליליים כגון חרדה, עצב, אשמה, כעס וכדומה. האם האדם רגוע מטבעו או דאגן, בטוח בעצמו או חסר בטחון, פגיע או לא-פגיע.

לפי בחירותיו של הנבדק במבחן הוא ממוקם על רצפי התכונות השונים ובהתאם לכך נבדקת התאמתו לתפקיד.

דוגמאות להיגדים:

  • אני נוטה להתרגז בקלות
  • אני מוצא סיפוק בפתירת בעיות מורכבות
  • אני מאוד סקרן
  • קשה להרגיז אותי

לשאלון שאול מוקצב זמן של 60 דקות בכדי שהמועמד יוכל לענות על השאלות ללא לחץ של זמן, יחד עם זאת, ממוצע הזמן הנדרש הוא פחות מכך.

קיים אתגר בשאלון זה כיוון שהבחירה בין שני היגדים לא תמיד פשוטה. מועמדים משנים קודמות משתפים כי היה עליהם לבחור פעמים רבות בין שני משפטים שלא התחברו אליהם.

במערכת שבנינו ניתן לתרגל באופן אינסופי מבחנים המורכבים מ90 היגדים. מערכת זאת מאפשרת להתנסות בבחירת היגדים ששוחזרו משנים קודמות.